Tabela naliczeń |
Tabela naliczeń służy do zarządzania dokumentami naliczeń czynszu oraz rozliczeń.
Zobacz ekran
Przyciski na pasku narzędzi okna mają następujące znaczenie:
- zamyka okno tabeli naliczeń,
- wyświetla okno szczegółów aktualnie zaznaczonego dokumentu,
- wyświetla okno umożliwiające ustawienie zakresu wyświetlanych dokumentów,
- usuwa aktualnie zaznaczony dokument lub dokumenty,
- drukuje tabelę naliczeń oraz powiadomienia indywidualne dla mieszkańców lub faktury vat,
- księguje na konta zaznaczone dokumenty,
|
Ustawienie zakresu wyświetlanych dokumentów |
Zakres wyświetlanych dokumentów wybiera się poprzez ustawienie filtru. Aby wyświetlić wszystkie dokumenty typu "naliczenie czynszu" ze styczna 2004 należy w oknie tabeli naliczeń nacisnąć przycisk . W odpowiedzi program wyświetli okno dialogowe "Filtr naliczeń".
Zobacz ekran
W oknie "Filtr naliczeń należy" zaznaczyć pola wyboru przy roku, miesiącu oraz typie naliczenia. Następnie wybrać z list rok - 2004, miesiąc - 1, typ naliczenia - Naliczenie czynszu.
Aby zastosować ustawiony filtr należy zatwierdzić ustawienia przyciskiem .
|
Księgowanie dokumentów naliczeń |
Księgowanie dokumentów naliczeń czynszu odbywa się w oknie "Tabela naliczeń". Aby zaksięgować partię dokumentów należy:
- zaznaczyć dokumenty przeznaczone do księgowania,
- nacisnąć przycisk
.
Dokumenty czynszowe zostaną automatycznie rozksięgowane na konta zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami księgowań. |